Wybielanie miejsc intymnych

wybielanie odbytu, krocza, warg sromowych

Okolice intymne są zwykle nieco ciemniejsze niż skóra na innych częściach ciała. Zdarza się jednak, że przybierają one nienaturalny, ciemnobrązowy, szary lub wręcz czarny odcień.

Taki defekt estetyczny powstaje poprzez gromadzenie się zbyt dużej ilość melanocytów i nadprodukcję melaniny. Jest to ten sam mechanizm, który powoduje przebarwienia również w innych częściach ciała.

Przyczyną hiperpigmentacji mogą być uwarunkowania genetyczne, przyjmowanie leków, wahania hormonalne (np. w czasie ciąży, w okresie menopauzy) lub nadmierne naświetlanie ciała promieniowaniem UV również w solarium.

Problem przebarwień okolic intymnych jest defektem estetycznym, który może być dla Kobiety bardzo krępujący.

W celu rozjaśnienia miejsc intymnych wykonujemy zabieg usuwania przebarwień wyspecjalizowanym do tego laserem. Jego działanie polega na uszkadzaniu nadmiaru melaniny, która po ok. dwóch tygodniach jest usuwana z organizmu, przez co skóra się rozjaśnia. Poza tym laser normalizuje nadprodukcję barwnika skóry, dzięki czemu nowe przebarwienia pojawiają się rzadziej.

Przebieg leczenia

Zabieg rozjaśniania miejsc intymnych za pomocą lasera polega na naświetlaniu powierzchni tkanki.  Procedura trwa zaledwie kilkanaście minut i wykonywana jest w gabinecie lekarskim. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, wykonujemy go w znieczuleniu miejscowym (najczęściej stosuje się maść znieczulającą).

Sam zabieg powoduje również lepsze napięcie skóry i jej uelastycznienie. Po zabiegu Pacjentka może wrócić do normalnego funkcjonowania, jednak trzeba wiedzieć, że miejsca intymne w dniu zabiegu są podrażnione.

Wskazania do zabiegu

Zabieg rozjaśniania miejsc intymnych polecamy Pacjentkom, które:

• mają przebarwienia miejsc intymnych;
  • są niezadowolone z wiotkości skóry miejsc intymnych.
  • miesiączka;
  • ciąża;
  • choroba nowotworowa;
  • infekcje intymne.

W pierwszej kolejności warto umówić się na konsultację, na której specjalista wyjaśni i omówi wszystkie szczegóły dotyczące zabiegu. Przed zabiegiem należy wykonać pełną depilację miejsc intymnych i zadbać, by nie było żadnej infekcji okolic krocza czy odbytu. Warto również mieć w lodówce żel na bazie kwasu hialuronowego, który ulży w sytuacji objawów pieczenia po zabiegu.

Zabieg nie wymaga rekonwalescencji. Przez kilka dni Pacjentka może odczuwać dyskomfort w postaci pieczenia i zaczerwieniania oraz lekki obrzęk.

Dlatego zalecamy unikania czynności mogących podrażniać miejsca intymne, noszenia zbyt obcisłych ubrań oraz abstynencję seksualną – do momentu pełnego wygojenia się skóry. Należy nawilżać wybielone miejsca z użyciem zimnych preparatów łagodzących w postaci żelu lub kremu.

Bezpośrednio po zabiegu skóra jest zaczerwieniona i podrażniona. Ten stan może utrzymywać się jeszcze przez kilka dni. Jest to normalny proces usuwania z organizmu zbędnej melaniny. Po ok. dwóch tygodniach widać ostateczny efekt.

Dla lepszych rezultatów przeprowadza się serię 2-3 zabiegów. Gdy przebarwienia są znaczne, serię należy powtórzyć.