Urolog – Urologia mężczyzn

jak wygląda badanie urologiczne?

W Intima Clinic zajmujemy się również dbaniem o zdrowie intymne Mężczyzn.
Z myślą o nich oferujemy opiekę urologiczną, w skład której wchodzi:

• profilaktyka,
  • diagnozowanie i leczenie schorzeń
  • dysfunkcji męskiego układu moczowo-płciowego.

Mężczyźni narażeni są na różne choroby układu płciowego. Rak prostaty to jedna z nich. Rozwija się latami, jednocześnie we wczesnych fazach może nie dawać charakterystycznych objawów. Dlatego w celu jego profilaktyki zaleca się, aby każdy Pan, który ukończył 50 lat, co roku wykonywał badania kontrolne u Urologa. Wcześniejsze wizyty są konieczne, gdy u Pacjenta występuje obciążenie genetyczne lub pojawiają się problemy np. z oddawaniem moczu. Podczas wizyty przeprowadzane jest badanie per rectum oraz USG prostaty. Ich przeprowadzenie trwa kilka minut i jest bezbolesne. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, Pacjent kierowany jest również na oznaczenie stężenia antygenu sterczowego w surowicy, czyli PSA. Jeżeli badania wykazują nieprawidłowości, urolog zleca również dalsze postępowanie diagnostyczne (wykonanie biopsji stercza i rezonans magnetyczny).

Niezwykle ważna jest również profilaktyka raka jąder, która powinna obejmować cotygodniowe samobadanie przez mężczyzn w każdym wieku. Wykrycie guza lub obrzęku w mosznie powinno skłonić do natychmiastowej wizyty urologicznej. U Pacjentów z tego typu zmianami w pierwszej kolejności wykonujemy USG jąder.

Problematyczny jest również łagodny przerost prostaty, który bardzo utrudnia Mężczyźnie normalne funkcjonowanie. Według statystyk dotyka on nawet 40 proc. mężczyzn w wieku powyżej 50. roku życia i aż połowy populacji 60-latków. Typowe objawy to słaby strumień moczu, co powoduje, że opróżnianie pęcherza trwa dłużej, zwłoka w wypływie moczu i osłabienie strumienia moczu pod koniec mikcji, a także uczucie niecałkowitego opróżnienia pęcherza.

Również stulejka, a więc schorzenie polegające na niemożności całkowitego odprowadzenia napletka z żołędzi prącia jest wskazaniem do wizyty u urologa. To problem nie tylko higieniczny. Może on przyczyniać się także do rozwoju raka prącia. Z kolei za krótkie wędzidełko napletka, powoduje uczucie ciągnięcia w czasie wzwodu, co może powodować ból i dyskomfort. Tego typu defekty często wymagają interwencji chirurgicznej, o której decyduje lekarz urolog. Zapraszamy Wszystkich panów z tego typu problemami na wizytę diagnostyczną i konsultację.

Ponadto Mężczyźni również zwracają uwagę na wygląd swoich narządów płciowych, który przekłada się na ich pewność siebie i jakość życia seksualnego. W celu jego poprawy stworzone zostały zabiegi urologii estetycznej, takie jak powiększanie penisa lub prostowanie prącia, które również wykonujemy w naszej klinice.

Rozwiń...Zwiń